2. vuoden aloitus

Mitä opin 1-vuoden aikana?


  • Opin liiketalouden perus asioita ja tärkeitä asioita, kuten 4p ja asiakaspalvelun tärkeyden yritykselle
 Kuvahaun tulos haulle 4p Kuvahaun tulos haulle asiakaspalvelu

  • Opin paremmin keitä teititellään ja keitä sinutellaan


  • Opin tekemään paremmin tuote-esittelyjä ja power point- esityksiä


  • Opin tekemään liikkeiden havainnonteja ja arvioimaan asiakaspalvelua


  • Opin myyntiprosessin vaiheet:
1. Ensikontaktin ottaminen eli asiakkaan kohtaaminen ja keskustelun avaus
2. Tarvekeskustelu
3. Tuote-esittely
4. Maksutapahtuman hoitaminen ja kassatyöskentely
5. Jälkitoimet


  • Opin markkinointiviestinnästä
1. mainonta
2. myyntityö
3. menekinedistäminen
4. tiedotus- ja suhdetoiminta



  • Opin, että asiakas ei ole aina oikeassa, mutta asiakas on aina asiakas



  • Opin näkemään asioita paremmin, sillä ennen en osannut kiinnittää huomiota asioihin, joihin nykyään kiinnitän paljon huomiooni.






Mitä uusia kokemuksia sain?


  • Työssäoppi 
Olin Ideaparkin New Yorkerissa 6 viikkoa.
Sain uusia kontakteja sieltä sekä paljon uutta tietoa oikeasta työelämästä



  • Pääsin järjestämään erilaisia tilaisuuksia, kuten messuja ja koulun tilaisuuksia


  • Pääsin työskentelemään myös muualle, esim. olimme jouluna luokan kanssa paketoimassa Ideaparkin keskusaukiolla sekä Ideaparkin eri liikkeissä



  • Kävimme luokan kanssa Helsingissä sekä Tuurissa tutustumassa
          Helsingissä kävimme tutustumassa Huone- tapahtumahotelliin



  • Pääsimme myös Liekeissä- tapahtumaan





Mitä toiveita/tavoitteita on tulevaan?


  • Toivon, että jatkamme opiskeluja ennemmin tekemällä kuin lukemalla kirjoista tms, sillä itse tekeminen on hauskempaa ja motivoivampaa sekä opin paremmin tekemällä.



  • Tavoitteeni on kehittyä paremmaksi asiakaspalvelijaksi


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sommittelu näyteikkunoissa

Näyteikkunan ideointi - tehtävä 5

Lähiväriharmonia näyteikkunoissa - tehtävä 13